Bodrum Devlet Hastanesi

Muğla İl Sağlık Müdürlüğü
Bodrum Devlet Hastanesi

Facebook Twitter Google Plus Linkedin

Evde Sağlık Hizmetleri

Güncelleme Tarihi: 10/07/2018



EVDE SAĞLIK HİZMETLERİ NEDİR?

Evde Sağlık Hizmeti Sunumuna ihtiyacı olan bireylere evinde ve aile ortamında, hastanın muayene, tetkik, tedavi, tıbbi bakım ve rehabilitasyon hizmetlerinin verilmesidir. Kişilere ve aile bireylerine sosyal ve psikolojik destek hizmetlerin bir bütün olarak sunulmasıdır.


KİMLER YARARLANABİLİR? 
Yatağa bağımlı ve yaşlılık nedeniyle tedavisi devam eden hastalar. Doktoru tarafından taburculuk aşamasında, evde sağlık hizmeti almasına karar verilen hastalar.Engeli nedeni ile hastaneye gelemeyen engelli hastalara, Terminal dönem palyatif bakım hastaları,

İleri derecedeki kas hastaları evde sağlık hizmetlerinden faydalana bilirler.


HİZMETLERİMİZ NELERDİR? 
Hastanın muayene, tetkik, tedavi, tıbbi bakım ve rehabilitasyonlarının yapılması. Hastanın hastalığına bağlı olarak kullandığı ilaçlarının yazılması ve ilaç kullanımı ile ilgili bilgi verilmesi. Hastanın kullanması gereken tıbbi cihazların teminine yardımcı olunması ve kullanımının anlatılması.

Gerekli durumlarda hastalık raporu çıkartılması, uzman hekim, diyetisyen, fizyoterapist, psikolog desteğinin sağlanması. 


NASIL BAŞVURABİLİRİM?

444 EVDE ( 444 38 33 ) hattından İl Sağlık Müdürlüğü Evde Sağlık Hizmetleri Koordinasyon Merkezi aracılığı ile başvurabilirler.

 Hastanemizde Evde Sağlık Hizmetleri sadece hafta içi mesai saatlerinde ve randevu sistemi ile hizmet vermektedir. Evde Sağlık Hizmetlerine kayıt yaptıran hasta veya hasta yakınlarının ikamet ettiği adrese Evde Sağlık Ekibi giderek genel kontrolünü yapmakta ve Evde Sağlık Hizmetlerinden yararlanıp yararlanamayacağına karar vermektedir.

 Ayrıca hastanın yara pansumanlarının ve gerekli tetkiklerinin yapılması, sürekli kullanılan ilaçlarının ve tıbbi malzeme heyet raporlarının yenilenmesi Evde Sağlık Hizmetleri tarafından yapılmaktadır.
*Acil durumlarda lütfen 112’yi arayanız!

EVDE SAĞLIK NELER SAĞLAR?

• Sağlık Hizmetini ayağınıza getirir
• İyileşmeyi hızlandırır
• Bakım maliyetlerini düşürür
• Teşhisten iyileşmeye kadar geçen süreçte kesintisiz kaliteli ve standart hizmet sağlar.
• Hasta, hasta yakınları ve sağlık personeli arasında etkili iletişim sağlar. 
• Zamanınızdan tasarruf sağlar
• Yaşam kalitesini yükseltir.

Hangi Durumlarda Hizmet Sonlandırılır?

- İyileşme durumunda,
- Vefat durumunda,
- Hastanın kendisi veya yakınları tarafından bakılabilir hale gelmesi durumunda,
- Hastaneye yatış gereken durumlarda,
- Hizmet alanı dışına taşınma durumunda,
- Hasta veya yakınlarının hizmeti sonlandırmayı istemesi durumunda,