EVDE SAĞLIK HİZMETLERİ NEDİR?
Evde
Sağlık Hizmeti Sunumuna ihtiyacı olan bireylere evinde ve aile
ortamında, hastanın muayene, tetkik, tedavi, tıbbi bakım ve
rehabilitasyon hizmetlerinin verilmesidir. Kişilere ve aile bireylerine
sosyal ve psikolojik destek hizmetlerin bir bütün olarak sunulmasıdır.
KİMLER YARARLANABİLİR?
Yatağa
bağımlı ve yaşlılık nedeniyle tedavisi devam eden hastalar. Doktoru
tarafından taburculuk aşamasında, evde sağlık hizmeti almasına karar
verilen hastalar.Engeli nedeni ile hastaneye gelemeyen engelli hastalara, Terminal dönem palyatif bakım hastaları,
İleri derecedeki kas hastaları evde sağlık hizmetlerinden faydalana bilirler.
HİZMETLERİMİZ NELERDİR?
Hastanın muayene, tetkik, tedavi, tıbbi bakım ve rehabilitasyonlarının
yapılması. Hastanın hastalığına bağlı olarak kullandığı ilaçlarının
yazılması ve ilaç kullanımı ile ilgili bilgi verilmesi. Hastanın
kullanması gereken tıbbi cihazların teminine yardımcı olunması ve
kullanımının anlatılması.
Gerekli durumlarda hastalık raporu çıkartılması, uzman hekim, diyetisyen, fizyoterapist, psikolog desteğinin sağlanması.
NASIL BAŞVURABİLİRİM?
444 EVDE ( 444 38 33 ) hattından İl Sağlık Müdürlüğü Evde Sağlık Hizmetleri Koordinasyon Merkezi aracılığı ile başvurabilirler.
Hastanemizde
Evde Sağlık Hizmetleri sadece hafta içi mesai saatlerinde ve randevu
sistemi ile hizmet vermektedir. Evde Sağlık Hizmetlerine kayıt yaptıran
hasta veya hasta yakınlarının ikamet ettiği adrese Evde Sağlık Ekibi
giderek genel kontrolünü yapmakta ve Evde Sağlık Hizmetlerinden
yararlanıp yararlanamayacağına karar vermektedir.
Ayrıca
hastanın yara pansumanlarının ve gerekli tetkiklerinin yapılması,
sürekli kullanılan ilaçlarının ve tıbbi malzeme heyet raporlarının
yenilenmesi Evde Sağlık Hizmetleri tarafından yapılmaktadır.
*Acil durumlarda lütfen 112’yi arayanız!
EVDE SAĞLIK NELER SAĞLAR?
• Sağlık Hizmetini ayağınıza getirir
• İyileşmeyi hızlandırır
• Bakım maliyetlerini düşürür
• Teşhisten iyileşmeye kadar geçen süreçte kesintisiz kaliteli ve standart hizmet sağlar.
• Hasta, hasta yakınları ve sağlık personeli arasında etkili iletişim sağlar.
• Zamanınızdan tasarruf sağlar
• Yaşam kalitesini yükseltir.
Hangi Durumlarda Hizmet Sonlandırılır?
- İyileşme durumunda,
- Vefat durumunda,
- Hastanın kendisi veya yakınları tarafından bakılabilir hale gelmesi durumunda,
- Hastaneye yatış gereken durumlarda,
- Hizmet alanı dışına taşınma durumunda,
- Hasta veya yakınlarının hizmeti sonlandırmayı istemesi durumunda,